Uwaga! W Finexis nie pomagamy w zakładaniu profilu zaufanego. W artykule znajduje się instrukcja, jak można to zrobić samodzielnie.
1. Otwórz stronę https://pz.gov.pl/pz/index.

2. Kliknij pole „Zarejestruj się” na stronie głównej.

3. Wybierz opcję „Rozmowa wideo z urzędnikiem”.
Po wybraniu tej opcji zostaniesz automatycznie przekierowany do formularza online.

4. Formularz rejestracyjny wymaga podania poniższych danych:
- Termin i godzina wideo-rozmowy
- Nazwa użytkownika oraz hasło do przyszłego logowania do profilu zaufanego
- Dane osobowe: imię, nazwisko, numer PESEL
- Dane kontaktowe: adres e-mail, numer telefonu
- Wybór aplikacji do rozmowy wideo: Skype lub Microsoft Teams
(w formularzu znajdziesz również linki do pobrania obu aplikacji) - Potwierdzenie wniosku kodem SMS otrzymanym na podany numer telefonu
Po prawidłowym złożeniu wniosku system prześle Ci mailowe potwierdzenie. Warto sprawdzić folder „SPAM” na wypadek, gdyby wiadomość tam trafiła.
We wniosku należy:
- W dniu rozmowy o wybranej godzinie oczekuj na połączenie od urzędnika.
- Podczas wideo-rozmowy urzędnik:
- Poda numer Twojego wniosku do weryfikacji (sprawdź, czy zgadza się on z numerem z potwierdzenia mailowego).
- Poprosi o potwierdzenie danych z wniosku.
- Może poprosić o okazanie dowodu osobistego przed kamerą w taki sposób, aby był on czytelny.
- Jeśli weryfikacja przebiegnie pomyślnie, profil zaufany zostanie aktywowany.